Prof. Dr. Cengiz YILMAZ

Özgeçmiş

Video : Times Higher Education 2018

Prof. Dr. Cengiz Yılmaz 1991 yılında Hacettepe Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun oldu. Texas Tech Üniversitesi’nde Pazarlama alanında MBA (1995) ve Ph.D. (1999) derecelerini aldıktan sonra ABD ve Türkiye’de çeşitli üniversitelerde Pazarlama, Rekabet Stratejileri ve İleri Araştırma Teknikleri konularında dersler verdi. 1999-2002 yılları arasında Gebze Teknik Üniversitesinde, 2002-2011 yılları arasında Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümünde öğretim üyeliği yaptı. 2011 yılından 2020 Kasım ayına kadar Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme Bölümü kadrosunda, sonrasında da Mayıs 2021’de AGÜ Rektörlüğüne atanana kadar İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mühendislik İşletmeciliği Anabiim dalında öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. Bu süre zarfında, son dört yıl içinde, geçici görevli olarak Abdullah Gül Üniversitesi Rektör Yardımcılığı görevini de yürütmüştür. Ayrıca 2012-2017 yılları arasında TÜBİTAK Sosyal Bilimler Araştırma Grubu Danışma Kurulu Üyeliği yapmıştır.

Araştırma alanları genellikle pazarlama stratejileri, rekabet süreçleri, yeni ürünler ve firma yenilikçiliği, başta KOBİ’ler olmak üzere firma performansını etkileyen faktörler, müşteri ilişkileri ve müşteri şikâyetleri yönetimi konularına odaklanmaktadır. Pazarlama araştırmaları ve ileri araştırma teknikleri konusunda da yoğun çalışmalar yapmaktadır.  

Çalışmaları başta Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Business Research, Industrial Marketing Management, Journal of World Business, European Journal of Marketing, Journal of Risk Research, International Journal of Advertising, Service Business, Journal of Business and Industrial Marketing, International Small Business Journal, International Journal of Innovation Management ve Innovation: Management, Policy and Practice olmak üzere çok sayıda uluslararası saygınlığı yüksek dergide yayımlanmıştır.  Çalışmalarına yapılmış 3500’den fazla uluslararası atıf bulunmaktadır.

Ayrıca, ABD’de McGraw-Hill yayınevi tarafından yayınlanmış bir kitabı (Mobile Marketing: Fundamentals and Strategy) ve Türkiye’de Doğan Kitap tarafından yayınlanmış bir diğer kitap çalışması (Tavşan ile Kaplumbağa: Bir Rekabet Analizi) bulunmaktadır. Çeşitli projeler, konferanslar, uzun süreli danışmalık ilişkileri ve/veya görüş bildirim seansları kapsamında ulusal ve uluslararası nitelikte çok sayıda özel şirket, kamu kurumu, siyasi parti ve sivil toplum örgütüne danışmanlık desteği vermektedir. 

Profesör Yılmaz üniversitelerde akademik çalışmalarının yanısıra çeşitli idari görevlerde de bulunmuştur.  Bunların başında Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü (Gebze Teknik Üniversitesi), Bölüm Başkan Yardımcılığı (Boğaziçi Üniversitesi), Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu Üyelikleri (Boğaziçi Üniversitesi ve ODTÜ), Bölüm Başkanlığı (ODTÜ), Dekanlık, Rektör Danışmanlığı ve Rektör Yardımcılığı (AGÜ) görevleri gelmektedir.

Profesör Yılmaz son zamanlarda özellikle yüksek teknoloji alanında girişimci firmalara odaklanmış ve çok sayıda girişimci firmaya mentorlük ya da danışmanlık süreçleriyle destek sağlamıştır.  Ayrıca, özellikle Abdullah Gül Üniversitesi’ndeki Rektör Yardımcılığı görevi kapsamında Yeni Üniversite Sistemi ve Modeli üzerinde çalışmalar yapmış ve uluslararası düzeyde katkılarda bulunmuştur. Bu alanlardaki çalışmalarıyla ilgili olarak kendisi AGÜ TTO A.Ş. Yönetim Kurulu Üyeliğini yürütmektedir ve aynı zamanda ODTÜ Teknokent A.Ş. en fazla katkı yapan öğretim üyesi ödülünü almıştır. Yeni Üniversite Modeli ve üniversitelerin toplumsal katkısı konusu ile ilgili olarak da Times Higher Education 2018 Zirvesinde davetli konuşmacı olarak katılımda bulunmuştur.